Fuglekonge 2019 - Søren Bo Duvier Nielsen

JUL 91, Søren Bo Duvier Nielsen blev Fuglekonge ved skud af FEB 69, Preben Rasmussen.

33 Gl. Gardere var mødt til en frisk dag på Humlemose i Lyderslev.

Fuglekongen residerer på sin bopæl i Singapore, og blev underrettet pr. Messenger/Skype. Fuglekongen har faktisk planlagt en tur hjem til Danmark i juni måned, og vil da få overrakt Fuglekongekæden af skytten.

Her får Fuglekongen overdraget kæden af skytten den 14 JUN 2019 i Rødvig:

Foruden at være medlem af Stevns Garderforening er Fuglekongen også formand for den lokale Garderforening i Singapore [Besøg deres hjemmeside på dette link]

Foto: Afgående Fuglekonge 2018, JAN 68, Hans Egon Pedersen overdragen kæden til skytten.

VINDER

FUGLEKONGE 2019

JUL 91, Søren Bo Duvier Nielsen

FEB 69, Preben Rasmussen

Foruden præmier til skytter og skydekortskøberne (vinderne), var der flotte præmier til luftgevær for børn og voksne/herre og damer samt til Hestesko-kast og Dart i 2 discipliner. Endvidere var der amerikansk lotteri med gode præmier.

Fuglekongen fra 2018, JAN 68, Hans Egon Pedersen modtog paraden og fanen forud for dagens skydning.

Han overlod kommandoen til formanden NOV 67, Søren Sørensen, der efter flaghejsning og sang førte paraden til Fugleskydning 2019 under ledelsen af skydelederen MAJ 73, Leif Larsen.

Herunder: Traditionen tro skulle første skud afgives af den afgående Fuglekonge. Der følger altid behørig instruktion til skytten.

Fuglen var lidt sej i år - og der måtte skæres med nedstryger for at hjælpe med bortskydningen af de påsvejsede ringe. Ingen vil påstå, at manglende træffere kunne være en del at årsagen...….