Fuglekonge 2016: NOV-59, Povl Ingemann Nielsen

Stevns Garderforening afviklede lørdag den 11. juni sin årlige fugleskydning på Humlemose i Lyderslev. Godt 35 gamle gardere samt en del familiemedlemmer var mødt frem til dyst på gevær og kammeratligt samvær.

Efter antrædning og udrul af fane, blev der gået en kort march med fane og en efterfølgende fremstilling for den afgående fuglekonge 2015, SEP-64, Keld Andreasen inden skydningen. Marchen blev ledsaget af to musikere på tromme og fløjte.

Skytten nævnes i parentes. Fuglekonge 2016 blev NOV-59, Povl Ingemann Nielsen (NOV-67, Søren Sørensen). Kronen SEP-63, Ole Sjøberg Christiansen (SEP-64, Keld Andreasen). Venstre vinge NOV-51, Ejvind Bjerre (APR-12, Andreas Dalsgaard, Kbh. GF). Højre vinge MAJ-61, Hans Rasmussen (DEC-95, Daniel Blankholm). Venstre kloring NOV-61, Mogens Madsen (JUL-91, Søren Bo Duvier Nielsen, Singapore GF). Højre Kloring APR-80, Lars Ballegaard, Kbh. GF). Venstre øre FEB-69, Ole Bille Andersen (NOV-78, Lars Skou Hansen). Højre øre NOV-67, Knud Schrøder (NOV-67, Søren Sørensen). Venstre klo JUL-58, Ingvor Pedersen (JAN-73, Helge Rasmussen). Højre klo MAJ-59, Finn Jensen (DEC-00, Lars Kragh Jacobsen). Halen NOV-51 Niels T. Hansen (NOV-67, Knud Schrøder). Halen JUL-59, Knud Erik Andersen (APR-12, Andreas Dalsgaard, Kbh. GF).

Fuglen var sejllivet denne gang, og først efter utallige gode træffere, kunne fuglekongen udnævnes. Foruden selve fugleskydningen, var der sideløbende konkurrencer i dart, hesteskokast og luftgevær samt amerikansk lotteri for såvel de gamle gardere som familiemedlemmerne.

Igen var arrangementet planlagt i samråd med vejrguderne – der var atter strålende sol og varme. Bestyrelsen kunne igen glæde sig over et pænt fremmøde samt støtten ved køb af skydekort fra medlemmerne.

Værdigheden overgives fra SEP 64, Keld Andreasen.