Læs om næste generalforsamling under aktuel visning.

Læs om næste foredrag under aktuel visning.

28 JUL 2023: Ændringer i bestyrelsen og formandsskifte.

APR 87, Jens Egsgaard har ønsket fratræden fra bestyrelsen af private årsager og 415 NOV 67, Søren Sørensen er genindtrådt som formand.

Suppleant JUN 85, Bjarne Bladt Hansen er indtrådt i bestyrelsen.

Mail er udsendt til medlemmerne.

I forsommeren 2023 spurgte vi til interessen for en festlighed i anledning af foreningens 110-års fødselsdag. Desværre var interessen ikke af en størrelse, hvor vi kunne fortsætte initiativet.

Tilsvarende måtte vi aflyse årets Fugleskydning grundet et ikke helt afklaret sted for afviklingen.

Vi vil gøre alt for, at vi har en Fugleskydning i 2024.

Kontingentopkrævning for 2023 er udsendt på mail den 28 FEB 2023.

Opkrævning af kontingent udsendes omkring den 01 MAR med betalingsfrist den 15 MAR - bemærk at kontingent er steget kr. 25,- grundet højere bidrag til De Danske Garderforeninger.

Under [Arkiv] er de forskellige år oprettet, og aktiviteterne kan ses under aktuelt år.

Hør chefen for Den Kgl. Livgarde via dette [link] for en status fra kompagniet.

Vi er på FACEBOOK -:::::- Stevns Garderforening -:::::-

• Klik ind på [Historie] - så finder du små film

• Nyeste [Garderblade] er altid tilgængelige på egen side

Gaven til en Gammel Garder:

WITT-Design

(v/AUG 00, Martin Witt - gammel garder  naturligvis)

[klik her for yderligere information] eller

Videopresentation:      Design by Witt - Tokens of Happiness

Webshop:                    Design by Witt

Facebook:                   Design by Witt

Instagram:                 Tokens of Happiness

Kontakt lars@stevnsgarderforening.dk hvis du vil høre mere og vores medlemspris (flere indkøb).

Se TV Lorry´s serie om Den Kgl. Livgarde - flere filmklip lagt ind herunder:

[Livgarden - Høvelte kaserne er deres hjem]

[Kun 5 ud af 300: Livgarden mangler kvinder]

[Livgarden - Benhård test uden søvn]

[Livgarden - Bykamp tester fælleskab]

[Livgarden - Fra drenge til mænd]

Der søges oplysninger om emblem med bånd

En samler af blandt andet medaljer og emblemer har fået et problem, som han håber medlemmer af Stevns og Omegns Garderforening, i dag Stevns Garderforening, kan afklare for ham.

Foreningens emblem, der er forsynet med en nål, blev angiveligt fremstillet en håndfuld år efter foreningens stiftelse i 1913.

Dette emblem findes også i en version, hvor det er forsynet med et blå-hvidt bånd. Se venligst foto.

Emblemet med nævnte bånd er ikke tryllet frem i sjov eller leg, idet samleren har set flere tilsvarende eksemplarer.

Hvem hvorfor, i hvilken anledning og hvornår med videre er emblemet med det blå-hvide bånd blevet benyttet? Disse spørgsmål søger samleren svar på.

Det kan i øvrigt tilføjes, at nævnte emblemer har tilhørt Stevns Garderforenings mangeårige formand, Søren Larsen Skovly (1901-1984).

Lars@stevnsgarderforening.dk eller tlf. 2275 2663

Har du bemærket: Køb/Salg & Bytte?

Du kan læse om jubilæumstegn på siden for Kontakt og Medlemskab

Har du besøgt andre garderforeningers hjemmesider? – vi har linket til dem alle via vores side “Links