Stevns Garderforening

Stiftet 1913

2013

Stevns Garderforening havde lørdag den 1. juni den årlige Fugleskydning på Humlemosegård i Lyderslev. 36
gamle gardere var fremmødt i strålende solskin til denne årlige og traditionsrige begivenhed.

16 af de “gamle” gardere var under 50 år – det er vi meget glade for. Tusind tak til vores yngre medlemmer for denne store og loyale opbakning til arrangementerne.

Omkring 15 pårørende deltog i de øvrige konkurrencer og frokosten. Dagen indledtes som altid med en parademarch m/fane ledsaget af 2 tamburer fra Store Heddinge Spejderkorps.

Årets nye fuglekonge blev Niels Th. Hansen, Møllehøj ved nedskydningen af Brystpladen v/formand for Stevns Garderforening Søren Sørensen.

De øvrige præstationer blev – skytten nævnt i parentes: Kronen, Hans Oettinger (H.C. Thomsen), Venstre Vinge, Morten Kasper (Bjarne Bladt Hansen), Højre Vinge, Ejvind Bjerre (Claus Juel Clement), Venstre Kloring, Ole Sjøberg Christiansen (Hans Henrik Thyssen), Højre Kloring, Frederik Olsen (Claus Juel Clement), Venstre Øre, H.C. Thomsen (Helge Rasmussen), Højre Øre, Jørgen Gebhard (Bjarne Bladt Hansen), Venstre Klo, Jan Bull Jørgensen (Søren Sørensen), Højre klo, Bendt Buch Jensen (Frederik Olsen), Halen, Finn Jensen (Søren Sørensen), Næseringen, Jens Lund Nielsen, (Leif Larsen).

Turnering i Dart og Luftgevær – både for gamle gardere og pårørende.

Luftgevær Børn: 1. plads: Christian Blankholm, 2. plads: Frederik Blankholm.

Luftgevær Gamle Gardere: 1. plads: Bjarne Bladt Hansen og 2. plads: Claus Wolsing.

Dart 3 pile: 1. plads: Jens Lund Nielsen og 2. plads: Jan Bull Jørgensen.

Dart 6 pile: 1. plads: Jens Lund Nielsen og 2. plads: Thomas Buch Jensen.

Dart Børn: 1. plads: Mathias Buch Olsen og 2. plads: Frederik Blankholm.

Den medbragte frokost kunne nydes udendørs på bænke og i gårdens store lade. Under frokosten blev præmierne uddelt, ligesom der blev trukket vindere af Amerikansk Lotteri. Tre af præmierne var malerier skænket af Ejvind Bjerre. Efter præmieoverrækkens var der auktion over et maleri, også skænket af Ejvind Bjerre.

Stevns Garderforenings 100-årsjubilæum fejres lørdag den 20. juli i år. I den anledning har den stevnske kunstner Annette Sjølund,Gevnø malet et garderbillede, der pryder forsiden af jubilæumsfolderen. Billedet kan ses på forsiden af www.stevnsgarderforening.dk . På jubilæumsdagen er march igennem Store Heddinge, reception på Hjemmeværnsgården og aftenfest på Traktørstedet Højeruplund. 2 gardertamburer med bjørneskindshuer vil deltage march og øvrige arrangementer.

Se billeder: Fugleskydning 2013